بنیانگذار هواوی: برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا باید روی توسعه نرم افزار تمرکز کنیم

«رن ژنگفی»، بنیانگذار و مدیرعامل هواوی در یادداشتی داخلی به کارمندان شرکت اعلام کرد که توسعه حوزه نرم افزار می‌تواند آینده این شرکت را تغییر دهد و به کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا کمک کند.

مدیرعامل هواوی از کارمندان این غول فناوری چینی خواسته تا روی توسعه نرم افزار تمرکز کنند و با توجه به اینکه این حوزه خارج از تحریم‌های آمریکاست، در نتیجه می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارها در پیش گرفته شود.

به گزارش رویترز، ژنگفی در یادداشتی داخلی به کارمندان خود صراحتا اعلام کرده که هواوی باید روی توسعه نرم افزار تمرکز کند تا بتواند  استقلال بیشتری را تجربه کرده و تاثیر تحریم‌ها را کاهش دهد.

حوزه نرم افزار خارج از تحریم‌های ایالات متحده محسوب می‌شود و می‌تواند راه فراری برای این شرکت در برابر تحریم‌ها ایجاد کند. قرارگیری نام این شرکت در فهرست تحریم‌های ایالات متحده باعث شده هواوی در تولید انبوه بسیاری از محصولات سخت افزاری با مشکلات روبرو شود.

رن ژنگفی هواوی

چینی‌‌ها برای حل مشکلاتی که به تبع تحریم‌ها برایشان به وجود آمد، راهکارهای بسیاری را در پیش گرفتند. با توجه به اینکه دولت بایدن نیز تصمیمی مبنی بر لغو تحریم‌های دولت ترامپ در پیش نگرفته، هواوی باید راهکارهای دیگری را نیز مورد توجه قرار دهد. هرچند ایالات متحده اقدامات خود را علیه شرکت‌های چینی دیگری مانند شیائومی کاهش داده ولی این اتفاق برای هواوی نیفتاده است.

براساس گزارش منتشر شده، ژنگفی اعلام کرده که این شرکت می‌تواند روی نرم افزارهایی مانند MindSpore، سیستم عامل ابری مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم عامل هارمونی برای دستگاه‌های مختلف تمرکز کند.

گفته می‌شود هواوی قصد دارد در بازارهای دیگری غیر از ایالات متحده آمریکا نیز وارد میدان رقابت شود. به گزارش رویترز، رن ژنگفی در یادداشتش گفته: «زمانی که بر بازارهای اروپا، آسیا-اقیانوسیه و آفریقا تسلط پیدا کردیم، اگر استانداردهای آمریکا با استانداردهای ما مطابقت نداشته باشد و ما کماکان نتوانیم در بازار آمریکا وارد شویم، در این صورت ایالات متحده نیز نمی‌تواند وارد قلمرو ما شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *