سامسونگ از لپ‌تاپ‌های جدید سری گلکسی بوک گو رونمایی کرد

سامسونگ لپ‌تاپ‌ جدید گلکسی بوک گو و نسخه ۵G آن را با بهره‌مندی از پردازنده نسل دوم اسنپدراگون ۸cx معرفی کرد که علاوه بر وزن مناسب و ضخامت کم، عمر باتری مناسبی دارند.

گلکسی بوک گو از نمایشگر ۱۴ اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد و لولای آن قابلیت خم شدن تا ۱۸۰ درجه را دارد. بلندگوهای استریوی دستگاه از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و وبکم ۷۲۰p نیز برای ویدیو کنفرانس‌ها در نظر گرفته شده است. اما در قلب لپ‌تاپ جدید سامسونگ، نسل دوم پردازنده‌ اسنپدراگون ۸cx قرار دارد که ۴ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4X آن را یاری می‌کند. خریداران ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع eUFS در اختیار خواهند داشت که  قابلیت ارتقا از طریق درگاه میکرو اس دی را نیز دارد. ویندوز ۱۰ هوم یا پرو هم به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض قابل سفارش است.

براساس اعلام سامسونگ، گلکسی بوک گو ضخامتی برابر با ۱۴.۹ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱.۳۸ کیلوگرم دارد. ترک پد لمسی دستگاه هم از  درایورهای ویندوز Precision پشتیبانی می‌کند. در بخش ارتباطات علاوه بر اتصال ۵G، مواردی مانند وای-فای ۵، بلوتوث ۵.۱، یک پورت USB 2.0 نوع A و دو پورت USB 3.2 نسل ۱ نوع C و درگاه سیم کارت نانو دیده می‌شود. خوشبختانه جک هدفون و میکرون ترکیبی ۳.۵ میلی‌متری نیز در بدنه‌ دستگاه تعبیه شده است. باتری ۴۲.۳ وات ساعت دستگاه هم از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

غول فناوری کره‌ای سعی کرده تا بسیاری از قابلیت‌های اکوسیستم گلکسی خود را هم به لپ‌تاپ جدیدش بیاورد. خریداران گلکسی بوک گو می‌توانند از امکاناتی مانند اشتراک‌گذاری سریع، اشتراک گلکسی بادز، سرویس تی‌وی پلاس سامسونگ، نمایشگر دوم، اسمارت سوییچ و سایر قابلیت‌های سری محصولات گلکسی بهره ببرند. سامسونگ ادعادارد که لپ‌تاپ گفته شده از استقامت سطح نظامی برخوردار است و می‌تواند تنها با یک بار شارژ، تمام روز را دوام بیاورد. عرضه‌ رسمی عضو ویندوزی جدید کهکشانی‌ها در ادامه‌ ماه جاری میلادی صورت خواهد گرفت. پیکربندی پایه‌ دستگاه با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌شود اما هنوز جزئیاتی پیرامون قیمت نسخه‌ ۵G منتشر نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *